Elsbeth, Daphne en Willeke naar Sri Lanka

Samen met u onder de paraplu

Ja jullie lezen het inderdaad goed. Het is ***weer in Sri Lanka. Naar wij vernomen hebben zijn er zelfs een heel aantal mensen in het noordoosten gevlucht uit hun villages, maar jullie hoeven je geen zorgen te maken om ons, want wij zitten in Zuid-West, dus we hebben alleen last van doorweekte broeken en een verlepte Lonely Planet.

Daphne en ik zijn nu sinds vrijdag op pad en het is precies 1 dag mooi weer geweest haha. We begonnen onze reis in Kandy, ook wel de tweede hoofdstad van Sri Lanka, een prachtige stad gebouwd rondom een meer. We verbleven in een guesthouse met uitzicht op het meer en aapjes die ons gezelschap hielden tijdens het ontbijt, erg knus.

Net als voor alle andere touristen, was het ons plan om olifanten te bekijken, de tempel of the tooth te zien, langs het tea museum te gaan en de botanische tuinen een bezoekje te geven. We kwamen er al snel achter dat Kandy een stuk toeristischer was dan de plekken waar we tot dan toe geweest waren, want de prijzen zijn voor touristen létterlijk tien keer zo hoog als voor locals (toen wij bij het World buddhism museum naar binnen wilden betaalden wij 1000rp voor twee kaartjes en de man voor ons 100rp!) Ik zal jullie een opsomming van alle dingen die we hebben gezien tijdens onze uitstapjes besparen, maar wat zeker is is dat jullie de foto's moeten komen bekijken als we ooit besluiten terug te komen naar Nederland :p. Wat wel noemens waardig is, is dat we een olifant gewassen hebben! Met de buitenkant van een cocosnoot wordt dat hier gedaan! Wat een ervaring!

Inmiddels zitten we in een guesthouse in Ella, een idyllisch dorpje midden in de bergen. Ik zou uren enthousiast kunnen praten over de vriendelijke mensen, het uitzicht, de sfeer en de fantástische kaneelthee bij café chill (wat overigens op 3 minuten lopen van ons guesthouse ligt), maar eerlijk is eerlijk er zijn ook minpunten te benoemen. Zoals gisteravond toen we honger hadden en dachten dat we een pizza zouden krijgen. Tot dat de stroom plotseling uitviel en de oven het niet meer deed. Normale obers zouden in zo'n geval de klant inlichten en vriendelijk verzoeken om iets anders te bestellen. Sri Lankaanse obers daarentegen, die hebben schijnbaar de gewoonte om de klant te vertellen dat het probleem zo opgelost is en te adviseren om in plaats van die cola die je had besteld maar een mojito te nemen om het wachten dragelijker te maken. Toen we anderhalf uur en twee mojitos later nog steeds geen pizza gekregen hadden, zijn we van wanhoop maar een restaurantje opgeschoven haha.

Nu hoop ik dat jullie hebben genoten van ons verslag, want dat heb ik speciaal voor jullie op mijn telefoon zitten typen!

In ieder geval een fijne kerst en heel veel liefs,

Els en Daph

Geert P

Leuk weer van jullie te horen en jammer van 't weer. Eén troost, hier is 't ook ***.

Fijne kerstdagen!

Pien jwz

Hee meiden, complimenten voor de geschreven verhalen. Erg fascinerend om te lezen. Wat een avontuur! Geniet nog even en ik hoop dat jullie toch besluiten om ooit weer naar Nederland terug te keren. :)) Voor nu: HEEL VEEL PLEZIER! Jullie gaan er vast nog een top tijd van maken. Pas goed op elkaar! En ook ik wens jullie hele fijne kerstdagen toe!

Dikke X

liesbeth

fijne kerstdagen, ben benieuwd hoe jullie die daar beleven!

tante Henriëtte

Weer een gezellig verhaal om te lezen, en Tja. ....toeristen hebben veeeel meer geld dus......
Jammer van de regen maar ik hoor wel...het mag de pret niet drukken: -)
En mojito's zijn niet verkeerd (ha ha)
Geniet er nog fff van dames, doe nog maar een paar leuke indrukken op. Xxx

Elsbeth

Pien jwz, bedankt voor je leuke reactie, maar we zouden graag je achternaam willen weten want we hebben allebei geen idee welke Pien het zou kunnen zijn haha

Irma

Jullie ook fijne kerst. Alhoewel je daar niet zoveel van zult merken neem ik aan? Wij gaan zo kijken naar de kersttoespraak van onze koning, het hoogtepunt van de dag ...... Jullie portemonnee raakt aardig leeg zo te lezen, waar pin je dan bij? Niet uit een olifantenslurf toch? We duimen voor een paar droge dagen.

Agnes

Heerlijk jullie verhalen!!
Hoe was Kerst "onder palmen"?
Beetje nat of niet......
Toch een paar XXXXXXXX
Liefs
Agnes

PS
Groetjes van Hans, hij geniet op de achtergrond mee.

Commundo