Elsbeth, Daphne en Willeke naar Sri Lanka

weekend- en biospret

Hallo sneeuwpoppen en ijskonijnen,

Ik zal beginnen met het blijde nieuws dat het bij ons nog steeds heerlijk 30 graden is. Het begint zelfs beter weer te worden aangezien de regen en bewolking afnemen en de zon alsmaar toeneemt. Afgelopen weekend besloten we dan ook dat het wel een strak plan zou zijn als we weer naar het strand zouden gaan. Met een beetje hulp van Bandula en Lonely Planet boekten we een hostel in Unawatuna en gingen op pad. Onze vorige treinrit waar we heerlijk van het uitzicht konden genieten en superveel plek hadden om te zitten, was helaas een uitzondering op de regel zo bleek. We hebben 2 uur opgepropt tussen zwetende en stinkende mensen gestaan en nauwelijks naar buiten kunnen kijken omdat er zo’n triljoen mensen voor stonden. Gelukkig waren het wel allemaal goed gehumeurde mensen en hebben zo toch wel kunnen genieten van de reis. Bandula had ons gewaarschuwd dat we op moesten passen dat tuk-tuks ons niet zouden afzetten, dus we namen een tuk-tuk waar een meter inzat en gingen er toen vanuit dat het wel goed zou komen. Achteraf hebben we heel hard gelachen om onze naïviteit, want we hadden er niet echt over nagedacht dat ze ook wel eens veel te veel geld per kilometer konden rekenen. Uiteindelijk hebben we 800 Rp betaald voor het ritje dat eigenlijk ook wel voor 350 had gekund hahaha. Goed begin van het weekend was dat.

We besloten om naar Galle te gaan nadat we onze spullen in het hostel hadden gedumpt. Galle is een stadje waar in het koloniale tijdperk van Sri Lanka een heleboel gebouwen zijn gebouwd door Europeanen. Er hing dan ook Europese sfeer. Zo was Galle in vergelijking met Colombo veel rustiger (minder tuk-tuks en bussen die elkaar voorbij racen al toeterend naar elkaar) en er liepen veel meer toeristen rond. Dat zorgde er overigens niet voor dat wij minder een attractie waren voor de lokale bevolking, want ook in Galle kwamen er jongetjes foto’s maken van ons en kregen we vragen of we wilden trouwen. We dwaalden wat rond over de stadsmuren, dronken een goed sapje en namen daarna de tuk-tuk (voor 350 rp!!!!) weer terug naar het hostel waar we verbleven.

Helaas sloeg die avond het noodlot toe. We aten een hapje op het strand en dronken een lekkere cocktail onder de sterrenhemel, maar het eten viel niet helemaal goed bij Daphne, dus de volgende ochtend moesten Keira, Willeke en ik snel op zoek naar een apotheek, omdat wij (stelletje domme dozen) de meeste medicijnen in Moratuwa hadden achter gelaten. We liepen in de zinderende hitte een aantal kilometer naar een ATM en vervolgens de andere richting nog een aantal kilometer naar de apotheek en uiteindelijk bleven van de uren die we hadden gepland om op het strand te bakken en te zwemmen nog ongeveer 3 kwartier over haha. Gelukkig sloegen de medicijnen redelijk goed aan en voelde Daph zich goed genoeg om met de trein terug te reizen naar Moratuwa.

Na het weekend begon de week weer goed. We mochten dinsdag een dag mee naar het ziekenhuis met een aantal van de kinderen van het nutrition centre en zijn ’s middags sari’s gaan shoppen met wat hulp van Champika. Die hulp was dan ook wel welkom, want toen ik zelf probeerde om hem aan te doen begon Champika superhard te lachen toen ik uit het pashokje kwam.

En dan zal ik nu tot slot nog het grappigste moment van deze week beschrijven. In Colombo is nu een Europees filmfestival en er draaide een Nederlandse film (de marathon). Wij als echte trotse Nederlanders gingen daar natuurlijk heen en we dachten dat de bioscoop wel vol zou zitten met Nederlandse toeristen. Nee dus. Heel die zaal zat vol met Sri Lankanen. Nou het moment waarop ik bijna tranen gelachen heb (en niet eens alleen om de verschrikkelijk Nederlandse grappen in de film waar de Sri Lankanen niets van begrepen): de film begon en Daphne die wilde nog iets zeggen, maar zoals jullie weten, hebben Daph en ik allebei harde tetter stemmen. Schijnbaar vonden de mensen achter ons dat ook, want Daphne zei één woord en alle mensen riepen in koor SSSSSST! Nou wij kwamen niet meer bij.

We wensen jullie allemaal veel succes met jullie bevroren tenen.

Liefs,

Els, Daphne en Willeke.

Reacties

Reacties

Annemieke Olde Hampsink

Hoi Willeke en natuurlijk ook Els en Daphne

Wat een geweldige verhalen allemaal. En ook erg grappig geschreven.
Geniet nog en beleef nog een hoop spannende verhalen.
Ik kijk weer uit naar t volgende bericht.

Liesbeth van Daal

Hoi meiden,
Wat hebben jullie het fijn daar, leuke verhalen en jullie zitten niet stil.... nog heel veel plezier XXX

Hanneke van Alphen

Hallo dames,als ik dit zo lees hebben jullie Het goed voor elkaar .
En Willeke niet te bruin worden he,anders,steken wij te veel af bij jou.
Geniet nog van alles,en tot het volgende verhaal.

oma tiny.

Ikgeniet van jullie verslagen en merk dat jullie de tijd van jullie leven hebben. Geniet er maar met volle teugen van.

Karin Knapen - Stichting Commundo

Ook wij genieten van jullie verhalen, goed bezig meiden!

Oma

Hoi Willeke en de andere, wat een leuke verhalen maak er maar een boek van,jullie maken heel wat mee wat gebeurt er nog meer voor dat jullie terug gaan we zijn benieuwd,we wachten op het volgende .Veel liefs voor jullie.oma en jaap.

Oma Anneke

Hallo Globetrotters,
Ik kijk alweer uit naar de volgende brief heel veel plezier voor jullie drietjes. Oma Anneke

Rachelle

Leuk!!! :)

Beppie van der Heijden

Hallo Elsbeth (and friends)

Zo te lezen maken jullie veel mooie ( en soms iets minder leuke) dingen mee.

Met je moeder heb ik het gehad over een ex- cursiste van mij uit Sri Lanka. Ik heb contact met haar gelegd en zij wil jullie graag een keer ontmoeten. Zij is een wat oudere dame, die voor de omroep werkt EN vooral een uitstekende danseres en docente traditionele dans is. Als je het leuk zou vinden om haar eens te ontmoeten, laat het me weten, dan stuur ik haar telefoonnummer ( stuur mij dan even een prive-emailadres, want ik denk niet dat ze haar nummer met de wereld wil delen!)

Veel plezier verder!

Beppie

Elsbeth

Hoi Beppie,

Ik weet niet of we nog veel tijd hebben, we hebben namelijk dit weekend al plannen om de Adam's peak te beklimmen en volgende week is ook een drukke laatste projectweek. Daphne en ik gaan na volgende week (in de kerstvakantie) nog wel rondreizen, dus dan is er misschien nog wel een mogelijkheid. Waar woont ze ergens? Dan kan ik kijken of we er langskomen ;)

Bedankt voor je berichtje haha.
Groetjes,
Elsbeth

Beppie

Hi Elsbeth

Hashita woont in Colombo, maar ik zie al dat jullie programma overvol is!!

Maak er maar fijne dagen van!
Groetjes
Beppie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo