Elsbeth, Daphne en Willeke naar Sri Lanka

Wat een ellende versus Liefde op het eerste gezicht!

Ayubowan allemaal!

Wauw wat een lange en vermoeiende reis hebben we achter de rug! We zijn geen 18 meer en dat hebben we gemerkt

Wink
Een nachtje doorhalen valt dan ook niet mee haha! De eerste vlucht duurde zo’n 6 uur. Elsbeth heeft deze vlucht als een roosje geslapen, wat bij Willeke ook het geval leek. Leek inderdaad, want al snel na haar ontwaking trok ze wit weg. Daphne rende als een malle naar de bemanning voor suiker. Deze zaten lekker thee te leuten, maar binnen no time sprong iedereen op. De een met een doos chocolade, de andere met een beademingsapparaat. Terwijl het hele vliegtuig toekeek lag Willeke op de grond en zat Daphne bij haar hoofd. Ja je leest het goed, Elsbeth sliep nog steeds. Om een lang verhaal kort te maken; Willeke was maar eventjes duizelig en het viel reuze mee, al dacht de bemanning dat ze dronken was! Maar wat wil je met vijf flesjes wijn…. (waarvan er nog twee over zijn gebleven; de helden).

De tweede vlucht begon met de titel, ‘wat een ellende’. Elsbeth en Daphne zaten er heeeelemaal doorheen want vliegen is echt niet ons ding!!! Maar ach, ook deze vlucht weer overleefd.

Op het vliegveld werden we opgehaald door een vrouw van de organisatie en een andere Nederlandse vrijwilliger. Samen met hun, nog een werknemer van de organisatie en zijn vader, reden we in een luxe taxibusje naar onze bestemming. En wauw wat een chaos is het verkeer!!! Onderweg maakte we een stop om kennis te maken met een echt kopje Sri Lankaanse thee, wat overigens niet eens op thee lijkt. Zij drinken de thee erg sterk met ontzettend veel melk en nog veel meer suiker waardoor het meer smaakt naar chocomel met honing!

Na een rit van bijna 2uur kwamen we op onze bestemming aan en maakten we kennis met de titel ‘liefde op het eerste gezicht’. We werden warm ontvangen door de mensen van de organisatie. ‘You look just like dolls’. De muzieklerares van de organisatie (de organisatie is hier net een klein dorpje), vroeg ons om een Nederlands kinderliedje te zingen wat goed deed aan de sfeer!

Vandaag hebben we meer informatie gekregen over de organisatie en zijn we meegenomen naar het Nutrition Centre waar we gaan werken. Veel kindjes lagen nog te slapen en anderen verwelkomden ons met hun glimlachje, wat een dotjes! Daarna zijn we naar ‘het’ meditatiecentrum van het dorp gewandeld. Hier kregen we een rondleiding en werden uitgenodigd om een keer een dag mee te doen, dus wie weet

Smile

We zijn net met de auto naar de supermarkt gebracht, want ze denken hier dat we geen regen gewend zijn haha.. Na onze eerste inkopen te hebben gedaan, gaan we nu proberen onze wc te fiksen, want deze spoelt nog steeds niet door… Frank (papa Willeke), heb jij misschien een nieuwe pot?!

Liefs,

Kiss

Elsbeth, Daphne & Willeke

Liesbeth

Leuk, geschreven meiden, en Willeke niet te vaak flauw vallen he...... kijk al uit naar jullie volgende bericht xxx

Helma

Gezellig geschreven. Het is of je erbij bent!! Leuk en veel plezier :-)

Fatma

Haha wat een leuk reisverslag! Xoxoxo

Rachelle

Snurk .... snurk ...
HAAHAHAHAHA geniaal Els. Wat ben je toch een prachtig kind om gewoon door te slapen terwijl Daphne een paniekaanval krijgt te verwerken.
Net zo raar als mensen die staand slapen in een bus.... (ghehe)

Ik vind het superleuk om jullie verhalen te lezen! En de snapchat van Daph ook leuk! Vooral blijven doen meis! Ben benieuwd naar de kindjes, maar dat komt goed met Els als fotograaf!

Zet 'm op met z'n drieën meiden! xx liefs

Lity

gaat allemaal goedkomen als ik het zo lees.
Benieuwd weer naar het volgende verslag.
????x

Jacqueline

Gezellig jullie zo te kunnen volgen zelfs met foto's top! Veel plezier XXX

Agnes

Dat met het vliegen begrijp ik heel goed, vind ik ook niet zo prettig.
Wij vinden het hardstikke leuk, dat we mogen mee genieten!!!
Berichtjes zijn echt super. En omdat de Smileys het hier niet dien, krijg je (Daphne) heel veel xxxxxxxx.
Agnes

Annemieke vervuren

hoi Daphne & meiden,
Een enerverend begin van jullie reis & stage!
Boeiend geschreven. Zeer benieuwd naar jullie volgende ervaringen ????????????
Geniet ervan.....in afwachting van het volgend verslag.
Liefs van ons allemaal....Annemieke

Lotte

Wauw meiden, een goed begin is het halve werk haha! Geniet ervan samen! Het wordt vast heeel bijzonder! Liefs xxx

Sabbie

Wat leuk om te lezen meiden! Wat een super ervaring, lekker van genieten met z'n drieën! Leuk om via jullie blog en foto's een klein kijkje in jullie Sri Lanka avontuur te kunnen nemen. Liefs Sabine

Geert Patje

Goed om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en leuk om je belevingen met ons te delen. Ben benieuwd nasr het volgende deel. Veel plezier en de groeten uit 7-hill's ????

Oma en jaap

Willeke wat kan jij alle passagiers laten schrikken wij kijken uit naar jou volgende verrassing( wel een hele leuke) veel groetjes en gezelligheid met de meiden.oma en jaap.

Commundo