Elsbeth, Daphne en Willeke naar Sri Lanka

Van heerlijke pasta tot een fles azijn

Hallo trouwe fans!

Zoals jullie op onze foto’s hebben kunnen zien, zijn we ons eerste weekend goed doorgekomen! Zaterdag begon onze dag met een nieuwe ervaring, namelijk ons eerste busritje. Dit was al een excursie op zich; je gaat zitten waarna vervolgens de assistent geld komt halen. De deuren zijn ten allen tijden open een airco kennen ze niet; daar zijn de raampjes voor toch? Na een ritje van ruim een half uur en maar liefst 20 roepies pp armer (160 roepie €1), wees de assistent ons erop dat we onze bestemming hadden bereikt. Na het oversteken van het treinspoor (spoorwegovergangen kennen ze hier niet..) liepen we gelijk het strand op. Wauw, wat een uitzicht! Na een paar uurtjes zonnen, zwemmen in de warme Indische Oceaan en na (voor het eerst) héérlijk pasta te hebben gegeten, keerden we met onze verbrande lijven terug naar het hostel. Eerst een douche en dan lekker naar bed! Aha… dat had je gedacht. In plaats van koud water, kwam er nu géén water uit de kraan! Wees allen gerust, de volgende dag kwamen we erachter dan ons huisgenootje een alles regulerende knop in haar badkamer heeft zitten die ze ‘per ongelijk’ uit had gezet.. Na een heerlijke douche zijn we ons uitstapje naar Colombo begonnen. Ook hier hebben we weer heerlijk gegeten en wat we allemaal hebben gezien? Daar zijn de foto’s voor!

De afgelopen week begon rustig. Maandag verliep onze dag (ongeveer voor het eerst) volgens planning en hebben we ’s avonds onze nieuwe huisgenoot a.k.a. alcoholkoerier ontmoet. Vrouwen mogen hier geen alcohol kopen, dus de komst van deze Australische jongen was meer dan welkom. Tevens zorgde zijn komst voor een nieuw avontuur wat natuurlijk samengaat met een weer lastminute gewijzigde planning. Het leek Bandula een goed idee om met z’n vieren alvast ons visum te gaan verlengen in Colombo, dus zo gezegd zo gedaan. Tijd voor ons eerste treinritje en WAUW dit is nog leuker dan de bus! Ook de deuren van de trein staan altijd open.. ik vraag me tegelijkertijd af of er überhaupt deuren in de trein zitten, maar dat terzijde. De treinsporen lopen hier langs de kust wat zorgt voor een prachtig uitzicht! We hebben hier dan ook met volle teugen van genoten, door in de deuropening te zitten om het uitzicht optimaal te kunnen bewonderen (dit klinkt gevaarlijker dan het is hoor, ongeruste mama’s)! Op nog geen meter afstand van het spoor zijn tal van huisjes te zien; groot, klein, nieuw en vervallen en met op de achtergrond het strand. Aangekomen in Colombo bleek het gebouw waar we moesten zijn niet moeilijk te vinden. Ongeveer 30 verschillende mensen vroegen ons of we geïnteresseerd waren in het laten maken van pasfoto’s of in het kopen van een paspoorthoesje. Eenmaal op de goede verdieping terecht te zijn gekomen, bleek alles nog niet zo eenvoudig. Zo’n drie uur later, waarin we van balie naar balie zijn gestuurd, hebben gewacht, gewacht, naar een andere balie werden gestuurd (plus Els en Wil zijn ‘even’ geld gaan pinnen… ‘cash only’ dus ze moesten met een tuktuk naar een pinautomaat ) en gewacht, hadden we dan eindelijk ons paspoort terug mét stempel! Uitgehongerd hebben we een lokaal restaurantje opgezocht en hier voor 900 roepies uitgebreid gegeten en gedronken met z’n vieren, ik zeg goede deal!

De rest van onze projectdagen verliepen redelijk volgens planning, maar de avonden werden soms wat eentonig. Vandaar dat we op pad zijn gegaan met onze huisgenoot die ons heeft voorzien van een fles prima Chardonnay! We hebben lekker burgerlijk gekaart en een gezellig avond gehad. De volgende dag wilden we dit herhalen, maar dit bleek een minder succes.. De fles die we hadden gekocht had overduidelijk een verkeerd etiket gekregen want er zat zeker géén wijn in, maar eerder iets als azijn! Gelukkig mochten Els en ik wat slokken van Willeke’s bier hebben om de pijn te verzachten. De tweede projectweek zit er al weer op, waardoor de tijd toch ineens toch wel snel gaat.. Gelukkig hebben we een leuk weekend voor de boeg, maar daarover later meer!

Liefs,

Daph, Elsbeth & Willeke

tante Henriëtte

Wat gezellig weer om te lezen dit verslag! Mooi om dit mee te maken hè, in verweggiestan, een heel andere manier van leven en gebruiken van dit land mee te beleven. En ook mooi om andere stagiaires te ontmoeten van weer andere landen. Geniet ze en ik kijk uit naar het volgende verslag xxx

Monique van Daal

Geniet er van meiden. Bedankt voor het beeldend verslag. We reizen met jullie mee!

Agnes

Hoi meiden
Heerlijke verhalen en belevenissen!
Ik kann zo prachtig meeleven.
Een leuke tijd nog!!!!

Hanneke van Alphen

Gaaf om dit allemaal mee te mogen maken.
Blijf lekker genieten,ik wacht op weer een nieuw verhaal,

Oma Anneke

geef dit later in boekvorm uit. Vakantie werk verhalen.
Nog heel veel genieten. Oma Anneke

Oma Anneke

Wat leuk om dit allemaal te volgen. Nog veel plezier voor de volgende weken. Groetjes voor jullie drieën van Oma Anneke.

Lity

leuk dit allemaal te lezen. Geniet er nog van x

Theo

Plof net neer in mijn bureaustoel en dan de eerste werkdag van de week beginnen met een heerlijk reisverhaal is toch wel plezierig. Deze week weer een keer skypen of facetimen Elsje? Xxx

oma.tiny

Vrijdags is het eerste wat ik doe jullie reisverslag lezen en van de fotos genieten. Heb net op tijd de tablet onder de knie. Maar nog wel met hulp. Dank voor jullie berichtjes enlove you.

Nathalie en Louk

Wat heerlijk daar aan dat strand ..... en wij hier maar kou kleumen. Ik ben jaloers!!!! Geweldig om zo met die meiden op stap te gaan en wat een indrukken doen jullie daar op. Nog veel plezier

Commundo